Geplaatst op 24 september 2014
Vogelbescherming is uiteraard blij met het winnen van de publieksprijs, die bestaat uit gratis publicatie van de advertentie in NRC Handelsblad of nrc.next. De prijs betekent letterlijk ruimte om het belangrijke verhaal van de rijke weide te vertellen. We bedanken iedereen die op ons heeft gestemd daarvoor van harte!
De advertentie ‘Zie jij ze nog?’ over Red de Rijke Weide werd ontworpen door Saiid & Smale uit Amsterdam. De campagne Red de Rijke Weide heeft als doel de bloemrijke weide vol bijen, vlinders en vogels terug in Nederland te krijgen. Al meer dan 88.000 mensen hebben de petitie ondertekend. U heeft nog tot half oktober de tijd om óók de petitie te ondertekenen.
De NRC Charity Awards zijn door NRC Media in het leven geroepen om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep en is dit jaar voor de vierde keer georganiseerd. De NRC Charity Awards bestaan uit acht prijzen: in vier categorieën (t.w. Dierenwelzijn, Hulpverlening, Natuur & Milieu, Maatschappij en Welzijn) wordt een vakjury- én een publieksprijs uitgereikt.
De publieksprijs werd in het NRC café in Amsterdam uitgereikt aan Kees de Pater, hoofd communicatie van Vogelbescherming.