Huismus

ABN-AMRO-Slechtvalken wonen op stand

Paul J. Marcus | dinsdag 11 april 2017 | Vind ik leuk | Bewaar deze blog | 1133x

Vanochtend tegen een uur of tien werd het broedende mannetje afgelost door het vrouwtje. Gedurende korte tijd waren de vier eieren in beeld. Ik kon vaststellen dat er nog geen schaal was aangepikt. Het lijkt er dus op dat we nog even geduld moeten hebben.

Slechtvalken wonen op stand.

Vanochtend trof mij ook het nieuwsbericht dat een gebouw aan de Zuidas van eigenaar was verwisseld voor vijfhonderdmiljoen euro. Ruim 8000 euro per vierkante meter! Als we het vloeroppervlak van de kast op ABN-AMRO voor het gemak schatten op een halve vierkante meter, dan heeft ons broedpaar de beschikking over ruim vierduizend euro aan vloer! Het bedrag waarmee het Nederlandse natuurbeleid is wegbezuinigd door de laatste kabinetten was nauwelijks hoger dan dat halve miljard! Waar een klein land microscopisch in kan zijn!