Vogelbescherming Nederland maakt in het hele land promotie voor de Nationale Vogelweek. We versturen persberichten aan alle regionale media, promoten de Vogelweek via e-mailnieuwsbrieven bij onze achterban, en via social media.
Onze ervaring is dat met name lokale promotie erg goed werkt. Huis-aan-huis bladen, websites met lokaal nieuws en activiteiten, en plaatselijke bezoekerscentra zijn erg goede kanalen om deelnemers voor je activiteit te werven.
Verzamel zoveel mogelijk e-mailadressen van lokale journalisten en redacties en stuur ze een bericht. Denk daarbij aan: huis-aan-huis-bladen, regionale dagbladen, regionale tv- en radiostations, websites en agenda’s/prikborden.
Maak je activiteit bekend binnen de eigen kennissenkring, vereniging, vogelwerkgroep of andere club via mail, nieuwsbrief, blaadje, website en/of sociale media.
Een kant en klaar persbericht kun je hier downloaden.
Ben je actief op social media? Facebook, Twitter en Instagram kunnen uitstekende manieren zijn om je excursie of vogelroute te promoten. Vergeet bij een Facebook-berichtje niet om de Facebook-pagina van Vogelbescherming Nederland te 'taggen', en gebruik bij een Twitter-bericht ook de hashtag #vogelnieuws. En op Instagram kunt je eventueel @vogelbeschermingnederland 'taggen'. Op deze manier hebben we maximaal bereik.
Onderstaande foto's mogen worden gebruikt in uitingen ter promotie van de Vogelweek, maar dan wel met naamsvermelding van de fotograaf en alleen in relatie tot de Vogelweek: